EM-håndbold trækker seere til tv
EM-slutrunden i herrehåndbold har været en succes for TV 2 Sport. Seertallene er blevet fordoblet siden sidste EM-slutrunde, fremgår det af en pressemeddelelse.
Det var kampene mellem Kroatien og Østrig og mellem Norge og Island, der gav de største seertal. De nåede begge op over 200.000 seere, da flest så med og placerer TV 2 Sport i toppen af de kommercielle tv-kanaler.
Håndbold er blevet stadig mere populært igennem de sidste år, og det var en bevidst strategi fra TV 2 at satse på vinterens EM-kampe.
”På baggrund af sidste års succes med VM valgte vi denne gang at satse endnu mere på studie og eksperter, og det har seerne tilsyneladende været meget tilfredse med”, siger sportschef Lene Ugilt Hansen fra TV 2 Sport i pressemeddelelsen.
Knap så overraskende er, at EM-slutrunden igen i år var en stor begivenhed på TV 2. 17 gange i de seneste to uger har EM-håndbold-programmer og -halvlege haft flere end én million seere på hovedkanalen.
- SF