'Min fede familie' storsælger i Cannes

Overvægtige familier på skrump er godt tv. TV3-programserien 'Min fede familie', der er udviklet af Nordisk Film, er indtil videre solgt til tolv lande efter tv-messen i Cannes.
Tine Brødegaard Hansen

TV 3's 'Min fede familie' er indtil videre solgt til tolv lande i kølvandet på Mipcom i Cannes, hvor tv-købmænd fra hele verden mødes for at handle med tv-formater.

"Det sker ekstremt sjældent, at danske formater sælger så godt. Det er ikke set siden 'Den store klassefest'," siger Peter Hansen, kreativ direktør i Nordisk Film. Den salgssucces fandt sted i år 2000 og blev udviklet af Henrik Hancke, der nu står i spidsen for Blu.

I 'Min fede familie', der på engelsk hedder 'My Big Fat Parents' skal fem forældrepar tilsammen tabe cirka 406 kilo. Deres børn har selv tilmeldt familien til programmet, fordi de synes, at forældrene trænger til at tabe sig. Netop børnenes initiativ er vigtig for programmets succes, mener Peter Hansen.

"Interessen skyldes, at børnene selv gør noget for at ændre familien. Kombineret med at programmet blander factual entertainment med reality, rammer det tidsånden og kan profilere en kanal."

Branchemagasinet Broadcast kårede 'Min fede familie' til at være en af de tre bedste nye formater på årets Mipcom.

Blandt de ti lande som har købt konceptet er Australien, Holland og Tyskland. Derudover forhandler Nordisk Film med flere andre lande.

Programmet lå på en sjetteplads over TV3's mest sete programmer i uge 40 med 206.000 seere i gennemsnit. 'Min fede familie' bliver sendt tirsdag kl. 21.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også