DJ: Pas nu på, TV 2

Publicismen går fløjten, hvis TV 2 får grønt lys til reklamebreaks og product placement, mener Dansk Journalistforbund.

Dansk Journalistforbund (DJ) er langt fra begejstret for alle punkterne på TV 2's mediepolitiske ønskeliste. Public service-værdien står for skud, hvis TV 2 får lige vilkår med de kommercielle konkurrenter fra SBS og MTG, som stationen brændende ønsker sig, advarer forbundet. 

"Reklameafbrydelser er vejen mod fjernelse af de vandtætte skotter mellem redaktionelt stof og reklamerne, og selv om det i første omgang ikke rammer nyheds- og aktualitetsudsendelser. ... TV 2 skal passe på ikke at stramme skruen for meget. Vi skal passe på, at TV2 ikke ligeså stille mister sin publicistiske rammebetingelser, at stationen kommer til at ligne de andre kommercielle aktører. TV 2 har en særlig status i det kommercielle landskab, og den skal både virksomhed og politikere værne om," siger formand for DJ, Mogens Blicher Bjerregård, i en kommentar.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også