USA: Tv og online slipper billigt

Beløbene er helt anderledes, men procenterne ligner Danmark. Det amerikanske mediemarked er hårdt ramt af krisen.
MediaWatch

I 1. kvartal 2009 fik det amerikanske reklamemarked et fald på 12 procent. Det svarer til en omsætning på 27,9 mia. dollars.

Det gik gået hårdt ud over aviserne. Faldet blev på omkring 30 procent - det samme som BtB-magasiner.

Tv er et massivt medie i USA, der udgør ca. to tredjedel af markedet, og her gik det noget bedre med moderat fald på 3-5 procent.

Alle mediekategorier blev dog ramt - også online, der blev noteret til et fald på 3,4 procent .

Kilde: Bureaubiz, Brandrepublic og Nielsen
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også