Discovery opruster i Norden

Discovery har pæne seertal i de nordiske lande, og tv-stationen opruster nu på en bred front i Norden.
MediaWatch

Sidste år skilte tv-selskabet Discovery Communications Incorporation sig af med 540 medarbejdere på verdensplan, men nu vender nedgangen for selskabet.

I hvert fald i Norden, hvor Discovery, der står bag kanaler som Discovery Channel og Animal Planet, skal ansætte 11 nye medarbejdere.

"Vi ansætter en god blanding af alt fra research, salg og programplanlægning, det er meget forskelligt. Vi styrker en del teams internt i vores organisation, fordi det er vigtigt for at levere et bedre produkt til vore kunder, " fortæller direktør for Norden, Jan Andreassen, til Berlingske Tidende.

Den danske division havde en fremgang i tv-share på 18 procent i 2008 forhold til 2007 og har nu 3,54 procent af seerne, viser koncernens egne tal. Og det er tal, som administrerende direktør for hele koncernen, Davis Zaslav, kan bruge til noget.

"Sidste år fordoblede vi antallet af seere rundt om i verden. Flere seere vil have mere indhold. Det vil vi bygge videre på i år. Samtidig har vi set en god vækst i vores ratings i Danmark, Norden og rundt i verden i de første to måneder af året," siger han.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også