Seerne kunne godt finde TV3 Puls

TV3 Puls havde en fodboldlandskamp i ryggen og sikrede vækst til gruppen i sin første uge.
Per Fanefjord Laursen

TV3s nye kanal, der kan ses af 60 procent, har nu været i luften i én uge. Status er, at operationen lykkedes.

Fodboldlandskampen lørdag aften på TV3 Puls var planlagt som lanceringsplatform for kanalen, hvilket ikke var lige populært i alle kredse. Ikke desto mindre fandt 425.000 seere frem til kampen og sikrede TV3 Puls en premiereuge med en kommerciel share på 3,4 procent (21-50 år). Det placerer den over TV 2 News, Charlie og 6'eren.

"Den start er vi meget tilfredse med," siger programchef Morten Mogensen fra Cannes.

TV3 Puls' bidrag til TV3-gruppens samlede position blev, at gruppens kommercielle share steg ca. ét point til en total på 20,6 procent. Udregnet mellem TV 2, Zulu, Charlie, News, TV3, TV3+, TV3 Puls, Kanal 4, Kanal 5, 6eren, Voice TV, TV 2 Sport, Discovery og MTV.

"Landskampen lagde naturligvis en god bund, men opgaven er nu at holde niveauet."

I alt 1,3 mio. seere fandt og prøvesmagte kanalen i løbet af den første uge.

Det får de nu en ekstra grund til. MTG køber i disse dage ind til den nye kanal, så udbuddet bliver mere eksklusivt for TV3 Puls. Man har bl.a. erhvervet rettighederne til den engelske maddiva, Nigella Lawsons, programmer, der skal sendes om eftermiddagen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også