Annoncedyk bombe under TV 2

Bestyrelsesformand Lars Liebst er klar til at bede politikerne om hjælp igen - hvis annonceindtægterne ikke retter sig op.
MediaWatch

For få måneder siden vedtog politikerne en redningspakke for TV 2. Nu kan et dyk i annonceindtægterne betyde, at planen er utilstrækkelig. Som MediaWatch skrev i går står tv-mediet til en katastrofe -start på året med udsigt til at miste 15 procent i annonceindtægter i første kvartal. Det vil ramme TV 2 hårdt.

"Langsigtet er det den helt rigtige løsning for TV 2. Men på kort sigt løser planen ikke meget for os," lyder det fra TV 2's adm. direktør, Merete Eldrup.

Selv om politikerne på Christiansborg vedtog en redningsplan for TV 2 for få måneder siden, er tv-stationen stadig ramt på økonomien. Det skyldes, at annoncørerne svigter. Derfor overvejer TV 2 nu at bede politikerne om hjælp igen.

"Hvis vi ikke viser os i stand til at løse det selv, så må vi bede om hjælp. Det gør Danske Bank og alle mulige jo," siger bestyrelsesformand Lars Liebst til Børsen.

Politikerne ser det dog ikke umiddelbart som deres opgave at redde TV 2. De Konservatives medieordfører Henriette Kjær opfordrer tv-stationen til at spare, for der kan ikke blive tale om mere hjælp.

"Man kan simpelthen ikke bede om hjælp fra politikerne en gang til. Så må TV 2 klare det selv ved at slanke sig og skære væk," siger hun.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også