DR2 har seerproblemer

DRs prestigefyldte brand DR2 har vigende seerandele, og nu skal det bremses, lyder meldingen fra DR-Byen.
MediaWatch

DR2 har de seneste par år oplevet en mindre seernedgang. Umiddelbart er faldet ikke alarmerende (fra 4,7 til 4,1 procent af al sening), men DR2-chef Arne Notkin tager udviklingen alvorligt.

"Det er ikke tilfredsstillende, selvom vi målt i antallet af seere og seertid er stabile," siger Notkin til Børsen. Om end DR2s prestigefyldte nyheder ses af meget få.

DR2's seernedgang kan også læses ud fra tabet af markedsandele på ca. 13 procent.

Især blandt de unge har DR2 store problemer. I 2008 var blot 3,5 procent af kanalens seere således under 25 år. Samtidig er to-tredjedele over 50.

Derfor vil DR2 især sætte ind jagten på nettet, hvor unge har store dele af deres medieforbrug.

"Vi har nogle programmer, der specielt kommunikerer med de yngre målgrupper, og der må vi så fokusere vores digitale indsats," lyder det fra Notkin, der bl.a. fremhæver gadget-programmet 'So ein ding'.

DR2 er helt landsdækkende med en penetration på 92 procent.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også