Hjortshøj tabte 260.000 seere på gulvet

TV3 beholder Lars Hjortshøj og 'Sandhedens Time' trods styrtdykkende seertal gennem efteråret.
Per Fanefjord Laursen

Seertallet til ”Sandhedens time” lagde på premieren den 17. september ud med særdeles imponerende 431.000 seere. 

Det  tabte derefter pusten til 284.000 - for så at synke til 230.000 - og endte på 168.000.

Interessen var især drevet af kraftig og saftig presseomtale i ugeblade og tabloidaviserne om deltagernes afsløringer.

Det er yderst sjældent, at et program falder i seertal stort set hver eneste uge, men TV3-programchef Morten Mogensen mener alligevel, at fremtiden ser lys ud for programmet, og TV3 vil køre endnu en omgang med programmet.

"Ja – og det bliver med Lars Hjortshøj igen, og han glæder sig," siger Morten Mogensen.

Han er ikke skræmt over den stærkt vigende kurve fra godt 400.000 til under halvdelen.

"Det er et program med meget stor nyhedsinteresse, deraf den meget flotte premiere. Programmet har efterfølgende stabiliseret sig på et flot niveau, som TV3 er meget tilfredse med ."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også