Fona skal forsvare TeliaStofa i kamp om digitale kunder

TeliaStofa går i alliance med Fona for at placere sig i slipstrømmen på digital tv efterspørgslen.
Per Fanefjord Laursen

Det digitale skifte den 1. november næste år frigør mindst 18 procent af husstandene og muligvis flere, når alle skal overveje, hvordan de vil modtage tv fremover.
Det har alle distributører, også Telia/Stofa, blik for.

"Der frigøres nye mulige kunder, men omvendt må vi også regne med, at visse enkelthusstande kan være tiltrukket af Boxers mindre pakker," siger kommunikationschef Jesper Maack, TeliaStofa, der ikke tror at hele antenneforeninger vil kunne se en økonomisk ide i opgive et Stofa abonnent for at blive Boxer-kunder.

Teila/Stofa servicerer antenneforeninger i udvalgte områder af landet. Derfor har man netop indgået aftale med 16 velplacerede Fona-forretinger hvor sælgerstaben uddannes til også at kunne informere om valg af TeliaStofa som tv-distributør.

"Der kommer en stor informationskampagne om digitalt tv, men mange seere vil være i tvivl. Derfor skal sælgerne i Fona med de rette spørgsmål kunne identificere mulige TeliaStofa kunder."

TeliaStofa er en mindre aktør på tv-distribution, men ser i lighed med YouSee et vækstpotentiale i, at digitalt tv for alvor kommer på agendaen i 2009.

Telia/Stofa leverer tv-pakker med blandt andet Viasat-kanaler til 385.000 personer eller cirka 183.000 hustande. Der står ca. 20.000 digitale Zapator-bokse eller en anden modtagerboks i dem.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også