Boxer har hårdt brug for TV 2

Presset på Boxer er øget for at få alle TV 2-kanaler med i deres tv-pakker i kølvandet på MTG's - foreløbige - nej, tak til Boxer.

Boxer kan godt undvære TV3 i de tv-pakker, de udbyder næste år, men det kræver til gengæld, at der er fuld tilslutning fra TV 2. Det vurderer MediaWatch' medieanalytiker Per Fanefjord Laursen i et blogindlæg.

Selvom Boxer naturligvis vil foretrække, at TV3-kanalerne optræder i deres tv-pakker, så er det ikke utænkeligt, at Boxer har en plan B, en forretningsmodel uden TV3 og TV3+, fordi de vurderer, at TV3 i november 2009 kun kommer til at spille en sekundær rolle som drivkraft for salg af tv-pakker. TV3-brandet ikke længere er, hvad det var for 8-10 år siden, bl.a. på grund af en stærkt reduceret share. Men skal den plan være realistisk, skal Boxer forudsætte, at hele striben af nye TV 2-kanaler er med i deres tilbud og rigeligt vil kompensere.

Mediawatch afventer en kommentar fra TV 2 Networks til påstanden om, at Boxer er blevet afhængig af dem.

Spillet om Boxer
Spillet om Boxers tv-pakker blev skudt i gang for offenligheden, da Viasat-direktør Kim Poder i onsdagens "Magasinet Penge" på DR i sidste uge lod forstå, at MTG har sagt nej til at få TV3 med i Boxers tv-pakker. Prisen var for lav. Det sidste ord er dog næppe sagt i den sag, vurderer Per Fanefjord Laursen.

MTG har nok trukket følehornene til sig – for en tid i hvert fald - fordi virksomheden er blevet klar over, at koncessionsbetingelser sætter en grænse for, hvor meget TV3 må opkræve hos Boxer, hvis den skal pakketeres med andre kanaler. Realiteten er, at ingen af parterne aner reelt i dag, i hvor høj grad de har brug for hinanden, når det gør løs om et år - før det viser sig, om Boxers salg af tv-pakker går strygende eller katastrofalt.

- Mediawatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også