Boxer udpeger kommunikationsrådgivere

Boxer har valgt de reklame- og mediabureauer, der skal eksekvere den største og måske mest komplekse marketingkampagne i 2009.

MediaWatch

Boxer har valgt de reklame- og mediabureauer, der skal eksekvere den største og måske mest komplekse marketingkampagne i 2009.

Endnu en brik i den store kommunikationsopgave om digital tv er på plads. Det bliver GroupM-bureauet Maxus, der skal planlægge mediavalget for Boxers lancering af digitale tv-pakker i efteråret 2009.

Det tegner til at blive en af de mest omtalte og udfordrende kommunikationsopgaver næste år i Danmark. Det skønnes at mediabudgettet er det største blandt annoncørerne i 2009.

Boxers kampagne, der udvikles kreativt af Sunrise og Gorm Larsen & Partners, skal tale direkte til kernemålgruppen på ca. 4-500.000 mennesker, der ser analogt tv, og helst forstås af næsten hele befolkningen.


Adm. direktør Steen Ulf Jensen, Boxer TV:

"Boxer har vurderet Maxus i Danmark som et seriøst og kompetent bureau, der kan spille en vigtig rolle i Boxers introduktion på det danske marked".

Maxus' direktør hæfter sig ved, at Boxers kampagne går modsat den gængse trend. Den retter sig til næsten hele befolkningen.

"Alle, der vil se tv, kan overveje at blive kunde hos Boxer. Vi taler om massiv massekommunikation i tid, hvor vi ellers som følge af digitaliseringen bevæger os længere og længere ned i nichemedier og små målgrupper," siger Niels Viby.

Maxus blev et selvstændig mediabureau i Danmark i 2006, men er vokset på basis af kunder, der kræver en særlig fornemmelse for almindelige danske forbrugere og deres forhold til moderne teknologi, oplyser bureauet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også