MTG-chef fylder rundt
Kim Poder kom til MTG og Viasat i 1999 som marketingchef med ansvar for TV3's og Viasats markedsføring.
I 2000 blev han abonnementsdirektør i Viasat, og i 2001 adm. direktør i Viasat.
Han blev udnævnt til vicedirektør i MTG Danmark i 2004 og indtrådte i direktionen. I 2005 overtog han ansvaret for Viasat i Finland.
Før tv-branchen fik kløerne i ham, prøvede han kræfter med reklamebranchen i en årrække som strategisk planner hos reklamebureauet Buhl UnLtd, og i 1991-1996 som Media director i The Media Partnership (i dag OMD)
Kim Poder afsluttede cand.merc studiet i 1993.
De næste 12-15 måneder bliver nogle de mest afgørende indenfor Kim Poders nøglearbejdsområde - tv-distribution.
Kim Poder sidder med ved mødebordet i en udfordrende situation for MTG, hvor koncernen skal spille sine kort klogt op til lanceringen af Boxers tv-pakker i DTT sendenettet.
Første spørgsml er formentlig, om Viasat er med eller imod Boxer.