MTG-chef fylder rundt

Vicedirektør i MTG, Kim Poder, fylder 40 år i dag. Han skal det kommende år tumle med en af de største udfordringer igennem sin ni år lange karriere i tv-branchen.
Per Fanefjord Laursen
Vicedirektør i MTG, Kim Poder, fylder 40 år i dag. Han skal det kommende år tumle med en af de største udfordringer igennem sin ni år lange karriere i tv-branchen.

Kim Poder kom til MTG og Viasat i 1999 som marketingchef med ansvar for TV3's og Viasats markedsføring.

I 2000 blev han abonnementsdirektør i Viasat, og i 2001 adm. direktør i Viasat.

Han blev udnævnt til vicedirektør i MTG Danmark i 2004 og indtrådte i direktionen. I 2005 overtog han ansvaret for Viasat i Finland.

Før tv-branchen fik kløerne i ham, prøvede han kræfter med reklamebranchen i en årrække som strategisk planner hos reklamebureauet Buhl UnLtd, og i 1991-1996 som Media director i The Media Partnership (i dag OMD)

Kim Poder afsluttede cand.merc studiet i 1993.

De næste 12-15 måneder bliver nogle de mest afgørende indenfor Kim Poders nøglearbejdsområde - tv-distribution.

Kim Poder sidder med ved mødebordet i en udfordrende situation for MTG, hvor koncernen skal spille sine kort klogt op til lanceringen af Boxers tv-pakker i DTT sendenettet.

Første spørgsml er formentlig, om Viasat er med eller imod Boxer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også