SBS fortsætter med at vinde terræn
Sommeren har været god for SBS. I juli har koncernen med romantiske film og krimiserier vundet kommercielle seerandele.
SBS’ fire tv-kanaler steg med 35,8 procent i målgruppen 15 til 50 år i forhold til samme måned sidste år.
"Hver tredje dag i juli har vi oplevet en kommerciel seerandel, som var mere end 50 procent større end normalt for samme periode sidste år," siger Henrik Ravn. der er adm. direktør i SBS.
Det er især Kanal 4 og Kanal 5, der klarede sig godt.
I juli steg Kanal 5's andel med 36,4 procent i forhold til samme måned sidste år målt i kanalens målgruppe, som er personer mellem 15 og 50 år, mens Kanal 4 oplevede en stigning på 64,1 procent i forhold til samme måned sidste år i kanalens målgruppe, der er kvinder mellem 15 og 44 år.
SBS NET har oplevet en stigning på 30 procent i kanalens målgruppe, der er mænd fra 15-50 år.
SBS TV står bag tv-kanalerne Kanal 5, Kanal 4, SBS NET og The Voice TV. |NP|