MediaWatch

SBS fortsætter med at vinde terræn

SBS TV har fastholdt sin vækst hen over sommeren. I juli har tv-koncernen med romantiske film og krimiserier vundet kommercielle seerandele.

Sommeren har været god for SBS. I juli har koncernen med romantiske film og krimiserier vundet kommercielle seerandele.

SBS’ fire tv-kanaler steg med 35,8 procent i målgruppen 15 til 50 år i forhold til samme måned sidste år.

"Hver tredje dag i juli har vi oplevet en kommerciel seerandel, som var mere end 50 procent større end normalt for samme periode sidste år," siger Henrik Ravn. der er adm. direktør i SBS.

Det er især Kanal 4 og Kanal 5, der klarede sig godt.

I juli steg Kanal 5's andel med 36,4 procent i forhold til samme måned sidste år målt i kanalens målgruppe, som er personer mellem 15 og 50 år, mens Kanal 4 oplevede en stigning på 64,1 procent i forhold til samme måned sidste år i kanalens målgruppe, der er kvinder mellem 15 og 44 år.

SBS NET har oplevet en stigning på 30 procent i kanalens målgruppe, der er mænd fra 15-50 år.

SBS TV står bag tv-kanalerne Kanal 5, Kanal 4, SBS NET og The Voice TV. |NP|

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs