Jürgensen: Succes for nyt kanal-setup

Medieugen: Informationschef for SBS TV, Jesper Jürgensen glæder sig over den bedste tirsdag nogensinde og følger thrilleren om Nyhedsavisen.
Tine Brødegaard Hansen

Medieugen: Informationschef for SBS TV, Jesper Jürgensen glæder sig over den bedste tirsdag nogensinde og følger thrilleren om Nyhedsavisen.

Hvilken medie-begivenhed i løbet af ugen var den vigtigste set med dine øjne og hvorfor?

"Det var helt klart i tirsdags (den 15.7 red.) hvor SBS-kanalerne havde en kommerciel share på ikke mindre end 20,8. Det er den bedste tirsdag nogensinde efter vi har lanceret det nye kanal-setup med SBS NET og Kanal 4 i distribution på kabel og sattelit. Det er jo helt fantastisk og var blot med til at cementere at seerne har fundet ud af at der er alternativer til de store kanaler. Det var samtidig en god lejlighed til at give is til alle medarbejdere, der ikke var gået på sommerferie endnu."

Hvilke andre begivenheder i branchen var vigtige og hvorfor?

"På mediefronten er det klart thrilleren "Nyhedsavisen", som også er ved at udvikle sig til lidt af en mediefarce. På den ene side kæmper avisen og ejerne for at holde liv i projektet, mens konkurrenterne holder liv i spekulationerne om avisens snarlige død. Det sender tanker tilbage til dengang dagbladsbranchen sidst gik sammen om at slå Dagen ihjel, dog hjulpet godt på vej af Peter Linck selv."

Er der nogle nyheder, du er stødt på af vigtighed for din branche, som danske medier ikke har dækket?

"I Norge har rettighederne til divisionsfodbold været i udbud og her har Telenor tabt rettighederne til at sende norsk topfodbold. Det er en kæmpe nyhed i Norge, som også kan få stor indvirkning på det norske tv-marked, men der har ikke været skrevet en linie om det i danske medier."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også