Sporten mister sponsorpenge

Virksomhederne flytter sponsorpenge fra sportens verden over i sociale og kulturelle områder.
MediaWatch

Virksomhederne flytter sponsorpenge fra sportens verden over i sociale og kulturelle områder.

Det skyldes, at forbrugerne foretrækker social sponsorering frem for sport. Det viser en netop offentliggjort analyse foretaget af sponsorbureauet Promovator, skriver borsen.dk.

"Hvis man ser på tendensen og udviklingen, så er sponsorering og kultursponsorering mest i vækst. Sporten vil altid være den største del af sponsormarkedet, men der bliver flyttet penge til kultur og social sponsorering," fortæller Jeppe Lauritzen, direktør i Promovator.

En af de virksomheder, som har valgt at fokusere mere på sociale aspekter, er slikproducenten Toms.

Fra at være sponsor for den kvindelige håndboldliga vil Toms nu i stedet støtte de områder, som råvarer som kakao kommer fra. Det skal sende et signal til forbrugerne om, at produkterne er producerede under gode etiske forhold.

"Vi gør det for vores image, men vi gør det også for at kunne se os selv i øjnene, og fordi vi ønsker at bidrage til en ansvarlig opførsel," siger Jesper Uggerhøj ifølge borsen.dk. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også