Mange kvinder så EM-finale

Fodbold-finaler bliver stadigt vigtigere som tv-underholdning for kvinder, mener Thomas Høiby fra Mindshare i Norge.
MediaWatch

Fodbold-finaler bliver stadigt vigtigere som tv-underholdning for kvinder, mener Thomas Høiby fra Mindshare i Norge.

Mediebureauet Mindshare i Norge har set på seerudviklingen for tv-fodbold under EM-finalen i 13 europæiske lande, skriver kampanje.com.

Ikke overraskende var seerandelen af kvinder størst (50 pct.) i Tyskland, som spillede mod Spanien i finalen. De spanske og norske kvinder deler andenpladsen, idet 45 pct. af seerne til finalen i de lande var kvinder.

I Danmark udgjorde de danske kvinder 42 pct. af seerne, se alle andelene.

Det er en trend, der bliver stærkere.

"Jeg finder det ganske naturlig at også kvinderne i finalelandene ville følge udfaldet af en finale. Det samme så vi i 2004 da både portugisiske og græske kvinder stod for halvdelen af seningen i deres lande," siger tv- og radiochef i Mindshare Thomas Høiby til Kampanje og tilføjer:

"Trenden er klar: Fodboldinteressen blandt kvinderne øges gradvist. Det kan se ud som om populariteten til mesterskabsfodbold blandt kvinder nærmer sig anden underholdning på tv."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også