EM fodbold bevarer sin seertække

Analyse: EM som tv-rettighed holder indtil videre sin værdi med en seertiltrækning som ved VM 2006, hvor Danmark også var fraværende.
Per Fanefjord Laursen
Analyse: EM som tv-rettighed holder indtil videre sin værdi med en seertiltrækning som ved VM 2006, hvor Danmark også var fraværende.

De første fire EM-kampe er på niveau med VM kampene i 2006, der også var uden dansk deltagelse. Men noget under niveauet fra EM i 2004, hvor Danmark deltog og dermed trak interessen op for hele turneringen.

De første fire kampe i weekenden, der alle blev sendt på TV 2, havde et gennemsnitlig seertal på 465.557. Gennemsnittet i 2006, uden dansk engagement, var næsten identisk med 467.805.

Til EM i 2004 havde de første fire kampe i snit hele 648.880 seere.

Den mest sete kamp i weekenden var opgøret mellem Tyskland - Polen, som blev set af 630.000.

Når EM holder seerniveauet fra VM 2006, er det ikke så skidt endda, set i lyset af weekendens varme og sol.

Fra i aften sender der kampe på TV 2 Zulu hvilket formentlig vil levere lavere tal, uanset hvilke hold.

Kilde: Gallup, Mediaedge:cia

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også