TV 2 længes mod EM seertal

TV 2 sætter sin lid til kongehuset og EM fodbold, men Carat tvivler stadig på fornyet TV 2 styrke i forårssæsonen.
MediaWatch

TV 2 sætter sin lid til kongehuset og EM fodbold, men Carat tvivler stadig på fornyet TV 2 styrke i forårssæsonen.

Carat mener ikke, TV 2 kan genvinde fordomsstyrke i dette forår, for hovedkanalen er løbet tør for ammunition.

Det er TV 2's kommunikationsafdeling ikke enig i.

I denne uge går TV 2 på med 'Skæbnedagen', som er en dokumentarserie om mennesker, hvis liv ændrer sig på et splitsekund. I den lidt tungere dokumentar-genre har man nye 'Operation X' på vej.

'Hvem vil være millionær?' vender tilbage i en special-udgave med kendte og deres far.
Endelig henviser kommunikationschef Anne-Mette Bro til, at der ikke er så længe til EM i fodbold.
"TV 2-kanalerne har eksklusivt rettighederne sammen med Canal Digital - vi sender 23 kampe på TV 2 og otte kampe på Zulu - og vi varmer op med en venskabskamp mod Holland i slutningen af maj.," siger hun og minder om, at det i hele taget bliver en stor sportssommer.

"Vi transmitterer derudover fra den glædelige begivenhed i Møgeltønder, når prins Joachim den 24. maj skal giftes med Marie Cavallier," siger hun.

TV 2 har endvidere taget hul på et par debatskabende programserier. Som opvarmning til "Er du mors lille dreng? - 10 år senere" genudsendte i sidste uge "Er du mors lille dreng?".

'Byen hvor kvinderne gik' kom i sidste uge fra start med over en million seere, hvilket Carat også nikker anerkendende til.

Bureauets TV Director mener bare ikke, at ét hit er nok.

"Meget af det, der nævnes, er jo ikke nyt, og har kørt tidligere. 'Millionæren' kan da ikke være ny, og EM-fodbolden tror jeg ikke kommer til at rykke shares markant, da Danmark ikke er med," uddyber Mikael Ostenfeld, der mener det kongelige bryllup er én dag og derfor bør ses separat.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også