Digital tv millioner tildeles idag

Radio- og tv-nævnet træder sammen for at beslutte, hvilken af fem ansøgere skal håndtere den store kampagne for overgangen til digitalt tv.
Per Fanefjord Laursen

Radio- og tv-nævnet træder sammen for at beslutte, hvilken af fem ansøgere skal håndtere den store kampagne for overgangen til digitalt tv.

Målet for aktiviteterne er, at ingen har sort skærm den 1. november 2009, og kampagnen er således ikke en kampagne for gatekeeper Boxers produkter.

Kampagnen har et budget på 50 mio. kr. De fem, der har budt ind på kampagnen, er Halbye Kaag, JWT, Advice, Metaphor, Public Sense og Brancheforeningen Digitale Medier. Sidstnævnte ansøger skiller sig ud. BDM er ikke et reklamebureau, men en brancheforening dannet af hovedparten af tv-aktørerne og andre med interesse i DTT.

Blandt interessenterne i BDM er også virksomheder med interesse i salg af den store mængde hardware, der følger med. Både i detailhandlen og producenter. MediaWatchs kilder blandt de andre ansøgere påpeger denne forskel.  

Planen var, at nævnet ville offentliggøre en vinder onsdag, men formanden Christian Scherfig forventer, at nævnet vil nå frem til en afgørelse i dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også