Unge er storforbrugere af medier
17 timer i døgnet sammenlagt. Det er, hvad danske unge bruger foran skærmen. De bruger i høj grad mange medier samtidig.
MediaWatch
17 timer i døgnet sammenlagt. Det er, hvad danske unge bruger foran skærmen. De bruger i høj grad mange medier samtidig.
En ny undersøgelse, som teleselskabet Telia har foretaget, viser, at unge under 22 år i gennemsnit bruger 17 timer i døgnet på elektroniske medier. Har man for eksempel både har tv og computer kørende i fem timer samtidig, giver det ti timers medieforbrug. Det skriver Nyhedsavisen.
De unges medieforbrug er ofte samlet på computerskærmen, og mange medier kører samtidig. Eksempelvis kan en tv-serie køre i et lille vindue med lyd på, mens lyden på computerspillet er slået fra. Indimellem giver MSN Messenger lyd fra sig, og chatten kører på Arto i et fjerde vindue.
"Det viser, at vi vil være på hele tiden og ikke vil gå glip af noget," siger direktør for produktudvikling i Telia, Jesper Korsskov, der mener, at danskerne er blevet en nation af distræte medieforbrugere. |NP|
En ny undersøgelse, som teleselskabet Telia har foretaget, viser, at unge under 22 år i gennemsnit bruger 17 timer i døgnet på elektroniske medier. Har man for eksempel både har tv og computer kørende i fem timer samtidig, giver det ti timers medieforbrug. Det skriver Nyhedsavisen.
De unges medieforbrug er ofte samlet på computerskærmen, og mange medier kører samtidig. Eksempelvis kan en tv-serie køre i et lille vindue med lyd på, mens lyden på computerspillet er slået fra. Indimellem giver MSN Messenger lyd fra sig, og chatten kører på Arto i et fjerde vindue.
"Det viser, at vi vil være på hele tiden og ikke vil gå glip af noget," siger direktør for produktudvikling i Telia, Jesper Korsskov, der mener, at danskerne er blevet en nation af distræte medieforbrugere. |NP|