Bastard vil trække 100.000 i biffen

Bastard Film forventer, at danskerne vil strømme i biografen for at se selskabets dokumentarfilm om Blekingegadebanden.
Eva Lykke Jørgensen

Bastard Film forventer, at danskerne vil strømme i biografen for at se selskabets dokumentarfilm om Blekingegadebanden.

Filmen har premiere i marts 2009 og Søren Steen Jespersen, der er administrerende direktør for firmaet, regner med, at filmen vil lokke 100.000 til biograferne. Han mener, at det er et realistisk bud, da bøgerne, der er skrevet af Peter Øvig Knudsen allerede har solgt over 200.000 eksemplarer.

"Vi skal fortælle en historie, som vi synes er vigtig og god. Den handler om grænsen mellem politisk aktivisme og politisk illegalitet, hvornår overskrider man den grænse? Det er meget aktuelt med alle de terrorsager vi har kørende i øjeblikket," siger Søren Steen Jespersen.

Direktøren fortæller, at Bastard Film gerne vil satse på flere biograffilm inden for dokumentar-genren.

"Der er noget interessant ved at stille en film til rådighed og se om folk er villige til at betale 70-80 kroner for at komme ind og se filmen. Der er noget på spil for os økonomisk, og det er også spændende for os. På sin egen måde."

Gasonlinfilmen slog igennem med 200.000 biografgængere, men ellers har det været svært at få lokket danskerne ud af stuerne for at se dokumentarfilm.

"Det er et spørgsmål om, at vi ikke har givet det nok attention,"siger Søren Steen Jespersen, der dog mener, at historien om Blekkingegadebanden vil ramme bredt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også