Roser til TV 2's nye nyhedslook
I går gik TV 2 Nyhederne i luften med det nye Newsroom, der blandt andet byder på moderniseret grafik og nye tekniske muligheder. Dommen over ansigtsløftningen er umiddelbart positiv.
"Igen demonstrerer TV 2 klassen i form af scenografi og visuelt udtryk", lyder førstehåndsindtrykket fra medierådgiver og tidligere kommunikationschef i TV 2, Kaj Høivang.
Han mener, at det nye koncept sejrer over konkurrenten TV-Avisen.
"TV 2 vil med deres nye nyhedslook signalere modernitet. De er stadig lidt mere moderne end TV-Avisen, der ellers havde chancen for at få et mere moderne udtryk, da de flyttede ud i DR byen. Det har dog ikke været særligt vellykket, og værterne ser ikke, uvist af hvilken grund, ud til at føle sig rigtigt hjemme. TV 2's nyhedsudsendelse virker derimod helt naturlig, let og rigtig".
Som en del af den nye grafik har TV 2 indført et 'TV 2 Nyhederne' logo nederst i skærmens venstre hjørne. Det skal adskille kanalen yderligere fra konkurrenterne.
"På den måde får udsendelsen et forstærket image, der skal hjælpe seerne til at huske, hvor de har set nyhederne, hvilket de ellers godt kan have svært ved", siger Kaj Høivang.
Og netop seerne lader da også til at være glade for TV 2 Nyhedernes nye indpakning. På TV 2s eget debatforum, giver flere udtryk for et godt indtryk. Blandt andet siger de:
"Stort tillykke med jeres meget flotte studie - ankere er også rykket op i deres fremtoning".
"Det er det fedeste I har haft siden 1988".
Og lidt malurt:
"Hvis der kommer ret mange flere tekster på skærmen bliver det fuldstændigt umuligt at se jer".
"Studiet er blevet flot - men at kalde formatet 16.9 er en overdrivelse - signalet er stadig 4:3 men bliver 'strakt' til 16:9".