Telenor venter dialog med Boxer om tv-kanal

Telenors danske selskab, Danmarks Digital TV, har sundet sig over, at gatekeeper-opgaven gik til Boxer.
Per Fanefjord Laursen
Telenors danske selskab, Danmarks Digital TV, har sundet sig over, at gatekeeper-opgaven gik til Boxer.

Modsat MTGs ansøgerselskab, der blot har erkendt, at det var ærgerligt, så er DDTVs situation anderledes.

Ifølge kampanje.com, der har talt med Erik Nord, direktør for Telenors mediesektion, vil DDTV, der blev nummer sidst i gatekeeper-kampen, måske følge sine planer og lancere en tv-kanal.

Telenor sidder på rettigheder til SAS-liga kampe og en række sportsrettigheder indkøbt fra DR. De rettigheder blev erhvervet dyrt for at vinde gatekeeper-opgaven.

Carat Danmark tilbyder et forslag.

"Boxer bør blive enige med Telenor om at få gang i en kanal, hvor alle de værdifulde sportsrettigheder kan vises. Der er tale om unikke rettigheder af stor værdi for seerne - og det er den slags, der driver salg af abonnementer, så den ligger lige til højrebenet," lyder forslaget fra TV Director Mikael Ostenfeld.

Bestyrelsesformanden i Danmarks Digital TV, Per Bendix, er mere fåmælt end sædvanligt.

"Det er en postgang for tidligt at melde planer ud, for vi har ikke en plan B liggende klar.
Nu overvejer vi mulighederne. Jeg ser umiddelbart tre veje for DDTV, men vil ikke ind på dem nu."

De tre veje kunne være at realisere de planer, der blev beskrevet i gatekeeper-ansøgningen, om at lancere to nye tv-kanaler på det danske marked: En underholdnings- sportskanal og en livsstilskanal.

En anden idé er at sælge rettighederne videre til andre kanaler.

En tredje er at gå i kompagniskab med Boxer, der har lovet at lancere to nye tv-kanaler, og i torsdags udtrykte ønske om at modtage ideer til sådanne.

Om et møde med Boxers Steen Ulf Jensen siger Per Bendix:

"Det er da en interessant idé."

Om alle valgmulighederne siger han:

"Jeg kan ikke kommentere på nogle af de tre muligheder, fordi enhver udmelding kan svække os i de forhandlinger, vi vil stå med - hvad enten det gælder salg af rettigheder eller forhandlinger om etablering af kanaler."

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også