TV 2 forbereder sig på tab på DTT

TV 2 står som den taber, når regnskabet efter indførelsen af det digitale sendenet skal gøres op. TV 2 bekræfter lavere annonceforventninger.
MediaWatch

Fra at være en af de største annonceaktører bliver TV 2 nu blot en blandt mange, når alle danskere fremover vil få mulighed for at modtage Kanal 4, kanal 5 og TV3. Ingen ved i dag hvor mange nye husstande, der vil vælge det.

TV 2 kalkulerer selv med at tabe penge på det digitale senedenets indførsel - i hvert fald på annonceområdet. TV 2 kan nemlig se frem til abonnementsindtægter fra sine søsterkanaler. 

"Der vurderes stadig et tab, men det er mindre end 100 mio. kr.," siger Merete Eldrup til avisen.

|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også