Ekspert: TV 2 skal finde et ståsted

TV-station eller medievirksomhed? Det er spørgsmålet for TV 2, mener mediadirektør.
Thomas Bech Hansen
TV-station eller medievirksomhed? Det er spørgsmålet for TV 2, mener mediadirektør.

TV 2 har netop offentliggjort et regnskab, der viser et underskud før skat på 213,5 millioner kroner. Det er gået stærkt for TV 2 med radiokanal, forlagsvirksomhed og planer om at blive en medievirksomhed og ikke blot en tv-station. Måske lidt for stærkt.

"Som man ofte ser det med firmaer, der bevæger sig i et højt tempo, kommer der rod i organisationen, infrastrukturen, kontrakter og økonomistyring", siger mediadirektør i Deloitte Gorm Wesing Flyvholm.

Han mener, at tiden er inde for TV 2 til selvransagelse.
"De skal stille sig selv spørgsmålet: Er vi en TV-station eller en medievirksomhed?".

En af de store udfordringer bliver, at få afgjort TV 2 Radios fremtid.
"Radioen er blevet en klods om benet for TV 2. Den store udfordring er nu at finde ud af, om der kan tjenes penge på radioen, eller om den skal lukkes", siger Gorm Wesing Flyvholm.

Han mener, at TV 2 bør satse på sin kerneforretning, nemlig at lave godt TV.
"Det er helt essentielt, at kanalen får skærpet sin konkurrenceevne og ikke taber mere på shares".

Gorm Wesing Flyvholm ser dog tegn på, at TV 2 tager aktion:
"Jeg vil gerne rose Merete Eldrup. Hun har været nøgtern, pragmatisk og vist tegn på, at der er en struktur på vej. Det er nødvendigt".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også