TV 2's morgen-tv er gammeldags

Mere fest i studiet og en frisk morgenflade på TV 2 er stærkt tiltrængt, mener Koncern Tv.

Tine Brødegaard Hansen

Mere fest i studiet og en frisk morgenflade på TV 2 er stærkt tiltrængt, mener Koncern Tv.

Koncern Tv byder på Go'morgen og Go'aften Danmark, som TV 2 udbød i går.

"Vi syntes nyheden om udbuddet var meget interessant og vil komme med et bud på det til TV 2," siger Lars Seidelin, executive producer i Koncern Tv.

Og tilføjer:
"Go'aften og Go'morgen Danmark er det der gør TV 2 gamle i øjeblikket. TV 2's store problem er, at sigte efter en yngre seergruppe, men samtidig bevare folkeligheden. Når man ser på de to programmer i dag tænker man jo: "Hold da kæft, der er ikke sket noget som helst i årevis."

Koncern Tv peger på, at en af deres styrker i udbudsrunden til produktionsselskaberne er, at de har erfaring med at producere det daglige ungdomsprogram Rundfunk fra Hovedbanegården i flere år. Det har givet erfaringen med en daglig udsendelse. Og så er der netop brug for en mere frisk og ung tilgang til morgenkonceptet.

"Vi har allerede udviklet meget på morgenkonceptet, som vi også har været inde at byde på til TV3. Vores bud handler især om stemningen i studiet. Når man tænder for Go'morgen Danmark kommer man ned i tempo. Det skal være sjovere at stå op om morgenen, der skal mere gang i den og integration mellem nyhedsflowet og værterne, så man udnytter at der sendes live. Så det handler også meget om at finde de rigtige værter," siger Thomas Heurlin, executive producer.

Han roser TV 2 for at ryste posen med morgen- og aftentv showet.

"Programmerne trænger til en revitalisering og truslen fra TV3's morgentv bliver de nødt til at tage alvorligt. Hvis de skal imødegå den, kræver det nytænkning af konceptet. Skandinavisk Film Kompagnis strategi har handlet om at give de bedste værter medejerskab, og derigennem tvinge tv-selskaberne til at bruge dem, men det er jo ikke holdbart i længden, og de bedste tv-formater er kendetegnet ved, at de sagtens kan bære skiftende værter, og det er også meget bedre," siger Thomas Heurlin.

"Værter er nemlig utro!" lyder det nærmest i kor fra Koncern-folkene, der også tæller adm. direktør Jens Ulrik Pedersen, som kridter banen op for ambitionerne:

"Der er jo ingen tvivl om, at vores bud bliver banebrydende og nyskabende og vil danne skole i mediebranchen. Men det vil give problemer på arbejdsmarkedet, fordi folk ikke kan komme af sted om morgenen," lyder det med et grin.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også