Fem virksomheder har budt på at få lov til at løse informationsopgaven op til den analoge slukning.
Radio- og tv-nævnet har modtaget tilbud fra Halbye Kaag JWT, Advice og Metaphor, Public Sense, Brancheforeningen Digitale Medier, der tæller de fleste medier, og TWBA.
Trods DRRBs betænkeligheder ved udbudsbetingelserne har flere bureauer og andre engageret sig i udbudet af den store kommunikationsopgave til 46 millioner kroner, der skal sikre, at hele befolkningen kommer helskindet over til digitalt tv. Det vil sige: uden sort skærm hos de informationssvage borgere den 1. november 2009, hvor de analoge signaler slukkes.
Kampagnens hovedmålgruppe er de knap 20 procent af husstandene, der kun ser tv med en almindelig antenne. En sekundær målgruppe er dem, der har parabol, men fortsat ser DR1 og TV 2 med almindelig antenne.
Den 16. april ventes det, at man udpeger den virksomhed, der skal lede og udvikle kampagnen til forbrugerne om overgangen til digital tv.