Stor seer-stigning til TV-Avisen efter X Factor

TV-Avisen scorer dobbelt så mange seere om fredagen. Baggrunden er, at nyhederne ligger netop efter succesprogrammet X factor.
MediaWatch

TV-Avisen scorer dobbelt så mange seere om fredagen. Baggrunden er, at nyhederne ligger netop efter succesprogrammet X Factor.

Ifølge tal fra TNS Gallup er seertallene for 21-nyhederne fredag aften fordoblet, siden X factor begyndte at fylde sendefladen fredag aften. Ifølge berlingske.dk fulgte over 1,3 millioner danskere sidste fredags nyheder, mens de ventede på at få at vide, hvilken sanger der skulle forlade X Factor. Det betyder, at TV-Avisen satser på at have stærke historier klar til netop den udsendelse.

"Hvis vi har en god historie, så kan vi godt gemme den til om fredagen, hvor vi ved, at der er 1,3 million seere, men det er ikke systematisk. Vi vil gerne lave TV-Avisen så god som mulig, for der kan også være nye kunder i butikken, som ikke plejer at handle hos os," siger TV-Avisens chef Susanne Hegelund ifølge berlingske.dk. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også