TV 2 Zulu frisk på mere Klovn

God start for femte sæson af 'Klovn', og TV 2 håber, at Casper Christensen og Frank Hvam er klar på en sjette sæson.
Eva Lykke Jørgensen

God start for femte sæson af 'Klovn', og TV 2 håber, at Casper Christensen og Frank Hvam er klar på en sjette sæson.


"Der var 211.000, der så med på det første afsnit af Klovn 5, og vi fik en kommerciel share på 26,4 i vores målgruppe som er 15-40. Det var vi selvfølgelig meget tilfredse med og det levede bestemt op til forventningerne," siger TV2 Zulus programchef, Maiken Wexø til MediaWatch.

Seertallene ligger på det samme niveau som sidste sæson, og med en smule mere i share. Esben Halding, produktionschef for TV2 Zulu, forventer, at serien kan holde det samme seerniveau sæsonen igennem.

Hverken Esben Halding eller Maiken Wexø vil løfte sløret for, om der kommer mere Klovn fra forfatterparret Frank Hvam og Casper Christensen.

Dog er der heller ikke tale om en klar afvisning fra produktions- og programchefen.

"Denne sæson er helt fantastisk og det er tydeligt, at de ikke er ved at løbe tør for idéer, så man kan da altid håbe. Casper og Frank er jo fortsat nogle af de absolut stærkeste fortællere indenfor comedy genren og vi ville være sindssyge, hvis vi ikke ville klappe i vores små Zulu-hænder af bare begejstring ved tanken om at lege videre med dem," siger Maiken Wexø.

Hun fortæller videre, at Klovn absolut er en god forretning for TV2 og TV2 Zulu.

"Først og fremmest er det et stærkt underholdende format, der er elsket af vores seere og serien er i høj grad er med til at løfte Zulus brandværdi. Klovn er Zulu og det er vi glade for," siger Maiken Wexø.

Klovn har også en høj genudsendelsesværdi for TV2 og Zulu, og det har betydning for kanalerne fra et kommercielt synspunkt.

"Der hænger to dobbelt platin DVD'er på mit kontor, så det er også en vare der sælger. Et godt DVD-salg på Zulu produktioner som Klovn og 'Tak for i aften' er vigtigt for os, ikke mindst, fordi det også kommer artisterne og produktionsselskaberne til gode. Det skaber motivation og gør det muligt for os at producerer ting på et større budgetter, end vi ellers havde ville kunne," siger Maiken Wexø til MediaWatch.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår