NBC Universal ser på dansk tv

Den amerikanske tv-gigant NBC Universal har kig på det danske produktionsmiljø. Firmaet vil investere og købe danske programmer.
MediaWatch
Den amerikanske tv-gigant NBC Universal har kig på det danske produktionsmiljø. Firmaet vil investere og købe danske programmer.

I første omgang skal danskproducerede programmer være med til at gøre den skandinaviske udgave af Hallmark mere populær i Danmark, men også flere andre kanaler kan bruge danskproduceret tv som et springbræt til det danske marked. Det skriver Børsen.

"Efter min vurdering får vi mindre end vores andel af reklamemarkedet, og det skal der gøres noget ved. Hallmark burde i det mindste kunne tredoble sin reklameomsætning. Dernæst skal vi finde de rette partnere, så vi kan få lokale programmer," siger Francois Roux, der er NBC Universals europæiske topchef, til avisen.

Hallmark sidder i dag på omkring 0,2 procent af det danske tv-marked. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også