Flere TV 2 kanaler trods smalhals

Der er flere tv-kanaler fra TV 2 på vej i år, men ledelsen kan godt nå at trække i håndbremsen.
Per Fanefjord Laursen
Der er flere tv-kanaler fra TV 2 på vej i år, men ledelsen kan godt nå at trække i håndbremsen.

TV 2 Networks har hele syv kanalformater på tegnebordet eller til overvejelse. En eller to nye kanaler vil blive søsat i efteråret 2008.

De kanaler, man har i tankerne, vil enten være rene abonnementskanalr eller reklame/abonnement.

"Vi tænker både i formater, der udvider vores indholdspalet og vore kommercielle muligheder," siger direktør Esben Halding, TV 2 Networks.

Nogle af de formater, TV 2 er inspireret af, er: Børn, unge, en 100 % videokanal, TV2 Classic, livsstil og brugerskabt. Tv2.dk er allerede på vej med videokanal online.

"Man kan sikkert godt bygge et programformat på brugerskabt indhold, men en hel kanal er mere tvivlsomt, som det ser ud nu. Men det er med i overvejelserne. Spørgsmålet er jo, om talentmassen er stor nok."

Det høje ekspansionsniveau i 2006 og 2007 fik i nogen grad skylden for et estimeret underskud i 2007 på over 200 millioner. Selv om en god bid af det tal reelt var store hensættelser, herunder til radioen, så kan kanalplanerne godt ende på standby.

"Vi har i 1½ år arbejdet med nye formater til TV 2, som skal lanceres med en eller to om året, men jeg forventer da, at TV 2-ledelsen vender alle sten, før man tager den endelig beslutning," siger han.


TV 2-direktør Merethe Eldrup siger til MediaWatch, at man fortsat arbejder hen mod at kunne lancere en ny kanal til efteråret. Om det bliver en realitet, afhænger af mange ting, herunder om TV 2 kan få aftale med distributørerne - ideer er der nok af, siger hun.

Esben Halding oplyser endvidere, at tanken om at etablere alliancer om kanalprojekter, som man for eksempel gjorde med TV 2 Sport, er en realistisk mulighed.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også