TV 2 mister succesdrama

De kreative kilder bag kriminalserien 'Anna Pihl' er løbet tør, og serien stopper med tredje sæson.
MediaWatch

De kreative kilder bag kriminalserien 'Anna Pihl' er løbet tør, og serien stopper med tredje sæson.


Kriminalserien gør det ellers særdeles godt og er klart Tv 2s største dramasucces i nyere tid.
"Vi havde svært ved at få skuespillerne, produktionsselskabet og manuskriptforfatterne til at fortsætte," siger programchef på TV2, Keld Reinicke til ekstrabladet.dk.

En af de skuespillere, om ikke har lyst til at lave mere Anna Pihl er Charlotte Munck, som har hovedrollen i serien.

"Jeg har aldrig haft lyst til at lave mere end tre sæsoner. Jeg synes, at det er meget fint, at serien stopper nu: Så bliver det en trilogi, hvor hun har været tre forskellige steder: Ordenspolitiet, forhandler og nu efterforskning, siger Charlotte Munck til ekstrabladet.dk.

TV 2's programchef har fuld forståelse for, at holdet bag Anna Pihl trænger til en pause for at genoplade de kreative batterier.

Tre sæsoner er ganske langt i forhold til danske serier. Hvis det havde været en amerikansk serie som CSI, så ville man lave 'CSI Miami' og 'CSI Navy', siger TV 2s programchef.


"Men det danske marked er ikke som det amerikanske, vi trækker på nogle andre kreative kræfter, og det er også fint nok, siger programchef Keld Reinicke.

Keld Reinicke understreger, at der altid er plads til Anna Pihl på TV2's sendeflade, hvis hovedpersonen skulle få lyst til at vende tilbage.

"Det kan da godt være, at om et år eller to, hvis folk har energi til at skrive det, så hiver vi Anna Pihl frem igen. Jeg vil ikke sådan sige, 'det kommer aldrig til at ske igen', det ville være dumt, for alt kan jo ske i fiktionens verden. Men vi har ikke nogen konkrete planer om det lige nu, siger Keld Reinicke.

Seriens hovedforfatter, Adam Price, mener ikke, at der kan vrides mere ud af Anna Pihl - til gengæld lover han, at hun får lov til at tage afsked med maner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også