Warner Bros. Discovery ønsker lokalt indhold til streamingtjeneste

WBD-chef for Norden siger til norsk medie, at der skal lokalt indhold på ny streamingtjeneste for at forsvare og styrke selskabets position.
Christina Sulebakk fremhæver, at den nye streamingtjeneste kommer til at rumme lokalt indhold. | Foto: PR/HBO
Christina Sulebakk fremhæver, at den nye streamingtjeneste kommer til at rumme lokalt indhold. | Foto: PR/HBO

Til næste forår ventes den nye streamingtjeneste Max fra Warner Bros. Discovery at blive rullet ud i Norden. Tjenesten skal afløse de to streamingtjenester HBO Max og Discovery+.

Til det norske medie Kampanje fortæller Warner Bros. Discoverys chef i Norden, Christina Sulebakk, at lokalt indhold kommer til at spille en central rolle i den nye streamingtjenestes kamp mod Netflix, Viaplay, Disney+ og andre konkurrenter.

”Det er ikke enkle tider i vores branche, men med alt det, vi kan tilbyde på forskellige flader, er vi i en unik position. Vi er et af de største og stærkeste medieselskaber i Norden, og vi tror, at lokalt indhold spiller en nøglerolle for at opretholde og styrke den position,” siger hun til Kampanje.

Derudover fortæller den nordiske Warner Bros. Discovery-chef, at Max-tjenesten kommer til at omfatte flere forskellige abonnementstyper herunder et med reklamer. Hun vil dog ikke oplyse priser. 

Tidligere har Warner Bros. Discoverys internationale chef, Gerhard Zeiler, kaldt streaming for selskabets fremtid.

Udover Discovery+ og HBO Max råder Warner Bros. Discovery også over nyhedskanalen CNN og sportskanalen Eurosport.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også