Nordisk Film Biografer tror på bæredygtig forretning i biograf-abonnement

Omkring hver tiende gæst i testbiograf i Aalborg benytter sig af Nordisk Film Biografers abonnementstilbud.
De første forsøg med en abonnementsmodel for biografer har kastet gode erfaringer af sig ifølge Casper Bonavent. | Foto: Stine Bidstrup
De første forsøg med en abonnementsmodel for biografer har kastet gode erfaringer af sig ifølge Casper Bonavent. | Foto: Stine Bidstrup

Siden 2021 har Egmonts Nordisk Film Biografer eksklusivt i filialen Aalborg Kennedy som et testforsøg udbudt et månedligt biografabonnement på 199 kr., som giver fri adgang til alle premierekalenderens film samt 20 pct. rabat til en ledsager.

Til Kulturmonitor fortæller adm. direktør i Nordisk Film Biografer, Casper Bonavent, nu, at omkring hver tiende gæst i biografen har et Bioplus Unlimited-abonnement, som det hedder, og at selskabets data viser, at abonnementsmodellen er med til både at løfte de store blockbusters, men også de mindre titler.

”Abonnenterne bliver mere interesserede i filmprogrammet og har igennem deres abonnement god mulighed for at udforske og opleve de genrer og titler, som en normalt betalende gæst typisk ikke ville gøre, fordi de ofte udvælger 2-4 biograffilm, de vil se om året,” skriver han i en kommentar til mediet og uddyber, at nogle abonnenter også vælger at se den samme film, samt at der foruden frekvensøgningen er en ”bring along-effekt,” som bidrager til volumen.

Han sætter ikke tal på antallet af abonnenter og kan heller ikke endnu svare på, om og hvornår tilbuddet skal rulles ud til andre biografer.

Han fortæller dog, at biografselskabets erfaring fra Aalborg har været positiv, og at selskabet derfor tror, at en abonnementsmodel kan blive en bæredygtig forretningsmodel ”for os, for resten af værdikæden og selvfølgelig også for gæsterne.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også