Viaplay skruer ned for investeringer i fiktion og op for reality

Indholdstilbuddet på tværs af Viaplays markeder bliver ændret. På kort sigt kan visse sportsrettigheder gå til andre udbydere, og på længere sigt vil selskabet bruge færre penge på fiktionsproduktion.
Viaplay Group lavede i 2021 50 stykker nyt fiktionsindhold i egenproducerede seriesæsoner og film. Fra 2024 og fremefter er ambitionen omkring 10 om året. | Foto: Henrik Ohsten / Viaplay Group
Viaplay Group lavede i 2021 50 stykker nyt fiktionsindhold i egenproducerede seriesæsoner og film. Fra 2024 og fremefter er ambitionen omkring 10 om året. | Foto: Henrik Ohsten / Viaplay Group

Viaplay Groups skal rette sine indholdsinvesteringer efter forbruget på selskabets streamingtjeneste af samme navn. Det betyder, at Viaplay kommer til at bruge markant færre penge på egenproduceret fiktionsindhold og flere på realityformater. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også