Miljøorganisation kritiserer TV 2 for at tjene millioner på klimaskadelige reklamer

TV 2 tjener årligt omkring 300 mio. kr. i annonceindtægter fra salg af reklamer for bl.a. dieselbiler og flyrejser. Det er næsten en femtedel af tv-selskabets samlede reklameindtægter og vækker kritik fra Greenpeace. TV 2 afviser at forbyde klimaskadelige reklamer.
Mads Flarup kritiserer TV 2 for ikke at forbyde klimaskadelige annoncer på sine platforme | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix
Mads Flarup kritiserer TV 2 for ikke at forbyde klimaskadelige annoncer på sine platforme | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Tidligere på året præsenterede statsejede TV 2 en stor plan for at nedbringe sin klimabelastning frem mod 2030 og meldte, at tv-stationen vil opprioritere sin indsats inden for bæredygtig omstilling. Men ifølge Børsen klinger budskabet hult for miljøorganisationen Greenpeace, når nye tal fra Gallup viser, at TV 2 tjener omkring 300 mio. kr. årligt på reklameindtægter for bl.a. dieselbiler, krydstogter og flyrejser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også