MediaWatch

Viaplay vil næsten halvere sin udledning af drivhusgasser inden 2030

Den bæredygtige omstilling. Viaplay Group taler med alt fra producenter til tv-fabrikanter for at sænke sin klimabelastning med 46 pct. i 2030 gennem grønne initiativer. Selskabets leverandører står for en 34 gange større klimabelastning, end Viaplay selv gør. Derfor skal bl.a. en grøn guide til producenter udvikles.

Foto: PR/Viaplay Group/shutterstock

I 2021 skiftede Viaplay Group gear i sin bæredygtighedsstrategi. Koncernen har i flere år målt sin klimabelastning målt på CO2-ækvivalenter, og havde et ukonkret mål om at sænke sin direkte udledning i tråd med FN’s bæredygtighedsmål og Paris-aftalen, som begge blev vedtaget 2015.

Men det er ikke nok, når man har et erklæreret mål om at blive ”verdens mest bæredygtige, diverse og inklusive underholdningsudbyder i verden,” fortæller Viaplay Groups chef for bæredygtighed, Lena De Geer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs