MediaWatch

Amazon sender annoncefinansieret streamingtjeneste i luften i Tyskland

Tre år efter lancering i USA og et år efter indtog i Storbritannien sender Amazon nu streamingtjeneste, som er finansieret af annoncer, ind på det europæiske kontinent.

Amazon har bredt sig over en lang række aktiviteter, herunder streaming. | Foto: Pascal Rossignol/Reuters/Ritzau Scanpix

Den annoncefinansierede streamingtjeneste Freevee, som Amazon står bag, har slået dørene op i Tyskland. Det skriver TBI Vision med henvisning til en meddelelse fra Amazon.

Tjenesten blev sendt på markedet i USA i 2019 under navnet Imdb Freedive og blev i 2021 også lanceret i Storbritannien. I april skiftede tjenesten så navn til Freevee og går nu i land i Tyskland.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs