MediaWatch

Annoncebaseret streaming på Netflix vil være klar til næste år

Discovery lancerede sit annoncefinansierede produkt i slutningen af marts, og HBO Max udkom med en ad-lite version i USA i sommer. Nu er lanceringen af et billigere Netflix-abonnement også i kalenderen.

Foto: OLIVIER DOULIERY / Ritzau Scanpix

Netflix vil være klar til at lancere sin billigere annoncefinansieret streamingtjeneste i starten af 2023. Det fremgår ifølge Marketwire af selskabets regnskab for andet kvartal, der blev offentliggjort tirsdag.

“Vores billigere annoncestøttede tilbud vil supplere vores eksisterende planer, som vil forblive annoncefri. Vores globale gennemsnitlige pris pr. medlemskab er vokset med en samlet årlig rate på 5 pct. fra 2013 til 2021, så det giver mening nu at give forbrugerne mulighed for at vælge en billigere løsning med reklamer, hvis de ønsker det,” meddeler selskabet ifølge Marketwire.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs