MediaWatch

Netflix når krav om 30 pct. europæisk indhold i flere markeder

Streamingtjenesten har øget andelen af lokale produktioner i et omfang, hvor produktionskrav fra EU ikke længere bør være en hæmsko for streamingtjenestens forretning, vurderer organisation bag ny undersøgelse.

Foto: ROBYN BECK/AFP / AFP

Netflix har på flere af de største europæiske markeder enten nået eller overgået de europæiske krav om lokaltproduceret indhold og ligger foran konkurrenterne på det punkt. Det skriver Variety på baggrund af en ny undersøgelse fra Ampere Analysis.

Netflix og andre streamingtjenester skal tilbyde mindst 30 pct. lokaltproduceret indhold ifølge EU-kommissionens AVMS-direktiv (Audiovisual Media Services Directive).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs