MediaWatch

CNN er kørt træt i breaking-bjælker

Verdens første døgnåbne nyhedskanal vil gentænke sin nyhedsformidling med rod i traditionel journalistik. Reglerne for ”Breaking News”-bjælker i den forbindelse lavet om.

Foto: Brian Snyder/Reuters/Ritzau Scanpix

Der skal være færre versaler, holdninger og breaking news-segmenter på den store amerikanske tv-station CNN, skriver mediet Axios, som bl.a. Journalisten har noteret.

Axios har fået fat i en intern besked fra CNN’s nye adm. direktør, Chris Licht, hvor det fremgår, at nyhedsstationen har indført nye retningslinjer, der skal skære ned på brugen af breaking-bjælker i udsendelser.

”De er blevet en så fast bestanddel på alle kanaler og netværk, at deres indflydelse er gået tabt hos publikum,” skriver han bl.a. ifølge Axios.

Efter sammenlægningen af Warner Bros. og Discovery, som råder over CNN, har den fusionerede koncerns topchef David Zaslav udtrykt et ønske om at skrue ned for sensationalisme og venstreorienterede kommentatorer på CNN til fordel for mere hard news-dækning.

Warner Bros. Discovery slukker for CNN-streamingtjeneste en måned efter lancering

Discovery har ledelseshold sat til storfusion

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs