MediaWatch

Yousee-ejer varsler højere pointpris i abonnementer

For at følge med streamingmarkedets udvikling vil Nuuday fra 1. juli kræve flere point for kanaler og streamingtjenester i Yousees bland-selv-pakker.

Foto: Uffe Weng/TDC

Godt et halv år efter at have hævet priserne på sine tv-pakker vil Yousee fra 1. juli øge det antal af point, der skal til for at vælge streamingtjenester og tv-kanaler, skriver Ekstra Bladet.

Ændringen gælder distributørens bland selv-produkt, hvor kunder køber pakker af 10, 20 eller 36 point, som de kan veksle til flow-kanaler og streamingtjenester. Ifølge Ekstra Bladet vil stigningen eksempelvis betyde, at streamingtjenesten Viaplay vil gå fra at koste seks til otte point.

Hos Nuuday, der ejer Yousee, knytter man de nye pointsatser op på markedsudviklingen på tv- og streamingmarkedet, hvor bl.a. Viaplay sidste forår hævede prisen markant.

”Vi tilpasser løbende vores produkter, så de reflekterer et streamingmarked, der bevæger sig meget hurtigt,” siger Mikkel Riis-Jørgensen, pressechef i Nuuday til Ekstra Bladet.

Bløder kunder

I første kvartal af 2022, måtte Nuuday sige farvel til 21.000 tv-kunder – 6 pct. af driftsindtjeningen – men kunne til gengæld byde velkommen til 2000 nye mobilkunder.

Nuuday-chef Jon James har flere gange tidligere fremhævet tv-forretningen som et smertensbarn, som alle teleselskaber over hele Europa skal finde en løsning på. En af løsningerne er at gå fra flow-tv til streaming. Men også at blive bedre til at holde på de kunder, der helt vil sige farvel. Det er her, et af Nuudays fokusområder ligger.

”Vi vil gerne undgå, at kunderne opsiger deres kabel-tv pakke. Vores mål er, at dem, der ønsker at sige deres kabel-tv op, i stedet vælger en mindre pakke, så de ikke klipper kablet helt. Men tv er dyrt i Danmark i forhold til resten af Europa, blandt andet på grund tv-rettigheder, og vi ved, at vi må tilpasse vores tv-produkter,” sagde Jon James ovenpå kvartalsrapporten til ITWatch.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs