MediaWatch

Story Productions hyrer ny producent fra konkurrent

Produktionsselskabet bag datingprogrammet ”Vild kærlighed” til DR ansætter en af hovedkræfterne bag bl.a. ”Gift ved første blik” for at styrke programproduktionen.

Foto: Story Productions

Mette Granzau Kabel rykker teltpælene op hos Snowman Productions, hvor hun har været ansat som producent siden 2019. Fra 1. juni tiltræder hun i en tilsvarende stilling hos det unge produktionsselskabet Story Productions. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Hendes første opgave bliver at være producent på sæson to af datingprogrammet ”Vild kærlighed” til DR.

”På Story Productions har vi fokus på at udvikle og producere danske serier målrettet tv og streaming. Mette Granzau Kabel har været en af hovedkræfterne bag ’Gift ved første blik’ og flere andre succesfulde formater. Hun har et stærkt fokus på at skabe det bedste indhold, og derfor passer hun perfekt ind på Story Productions. Vi er meget glade for at få hende med på holdet,” udtaler direktør Susanne Funder-Mikkelsen i meddelelsen.

Selv glæder Mette Granzau Kabel sig til at styrke eksisterende produktioner og være med til at skabe nye formater.

”Story Productions er ambitiøse, nytænkende og fokuserede på at skabe godt indhold. Med et forfriskende format som ”Vild kærlighed” har de haft stor succes med at ramme bredt på streaming og især tiltrække den unge målgruppe, som bliver den helt store udfordring i de kommende år,” siger Mette Granzau Kabel i meddelelsen.

Hun er uddannet TV- og medietilrettelægger fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Story Production blev grundlagt i 2020 af to udbrydere fra produktionsselskabet Metronome Susanne Funder-Mikkelsen og Andreas Iversen. Dengang lød det, at selskabet ville koncentrere kræfterne om faktaproduktioner, der skal kunne gøre sig i en streamingvirkelighed.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs