En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag26. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
28.04.2022kl. 16.19

Nent forlænger indholdssamarbejde med Sony

Indholdsporteføljen i streamingtjenesten Viaplay er sikret en række gamle, aktuelle og fremtidige storproduktioner fra Sony Pictures Television i flere år. Det skyldes en opdatering af partnernes samarbejde.
Foto: Jordan Strauss/AP/Ritzau Scanpix
af EMIL RØMER OLSEN

Der skal et velpolstret indholdskatalog til at konkurrere om abonnenter på det mættede nordiske streamingmarked.

Til det formål har Nordic Entertainment Group (Nent) netop forlænget en indholdsaftale med Sony Pictures Television, der bl.a. råder over rettigheder fra Marvel-universet. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Med den nye flerårige aftale har Viaplay førsteret til at vise nye film og tv-serier fra Sony og beholder samtidig adgangen til brede familiefilm som ”Spider-Man: Into the spiderverse ” og ”Jumanji”.

Der er ikke tale om en eksklusivaftale på alle Sonys produktioner. Bl.a. har Sony solgt rettigheder til serier som ”The Good Doctor” til Netflix. Men Nent får altså med aftalen et eksklusivt vindue til at vise nyproduceret indhold fra Sony i en vis periode. Det fremgår ikke præcist hvor lang tid den nye aftale løber over, blot at den er ”flerårig”.

Relaterede artikler:

  • Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

    DR og TV 2 fordeler VM-kampene mellem sig

    For abonnenter

  • Foto: Scott Taetsch/AP/Ritzau Scanpix

    Nent griber kampsportsrettigheder i europæiske markeder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Gingers Eyes Photography
Debat

Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?"

Metaverset er på vej, og det er langt mere omfattende, end vi tror. Det handler om meget mere end avatarer i Zuckerbergs virtuelle verden. Spørgsmålet er, hvordan det potentielt påvirker medierne?
  • Tør vi tackle Tiktok-dilemmaet?
  • Mediernes fremtid afhænger af evnen til radikal fremtidsdrevet innovation
Foto: Janus Engel
Medienyt

Stadig flere danskere søger væk fra nyheder

For abonnenter

Foto: Colourbox
Radio

Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen

For abonnenter

Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Fokus

Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

For abonnenter

Radio

24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal

For abonnenter

Læs også

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

41 pct. af 15-29-årige bruger Tiktok ugentligt, viser nye tal fra DR Medieforskning. Alligevel anbefaler digital rådgiver, at medier ikke blindt kaster sig ind i en potentielt ”drænende blindgyde.”

For abonnenter

Foto: Agnete Schlichtkrull/dr
Medienyt

Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio

Traditionelt tv og radio så større fald i 2022 end tidligere, mens streaming og podcastforbruget fortsatte opadgående kurver, viser DR Medieforsknings årlige rapport ”Medieudviklingen 2022”.

For abonnenter

Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Fokus

Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok

Ikke alle former for tilstedeværelse på platformen giver afkast, fortæller to danske Tiktok-bureauer. Det kommercielle potentiale for danske aktører er stort, men stadig uudnyttet, mener de.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Stadig flere danskere søger væk fra nyheder – 16.30
  • Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen – 15.40
  • Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?" – 15.00
  • DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret – 14.12
  • Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner – 13.54
  • Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok – 12.47
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok – 12.47
  • Buzzfeed flyver til vejrs efter nyt Meta-samarbejde – 12.18
  • Viaplay lancerer streamingindhold i Østrig med hjælp fra Canal+ – 11.22
  • 24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal – 10.51
  • Tyske organisationer sagsøger Twitter for ikke at fjerne antisemitisk indhold – 10.07
  • Bonnier hæver bud på magasinplatform med trecifret millionbeløb – 08.27
  • Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio – 08.03
  • Donald Trump får igen adgang til Facebook og Instagram – 07.07
  • Frederiksberg Kommune har forbudt brugen af Tiktok på ansattes telefoner – 25. jan.
Flere nyheder

Job

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Watch Job

  • Business Intelligence Specialist

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Head of Compliance, DLA Piper Denmark

  • Senior Porteføljemanager

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

Se flere jobs

Job

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge