MediaWatch

Filmdistributør forventer at hente en del af nedlukningens billettab - men én titel er død

Nedlukningen af biograferne har kostet hundredtusindvis af billetindtægter, vurderer distributionschef hos SF Studios Frederik Malling Juul, som sætter sin lid til, at især den nye Spider-Man kan lappe på tabet, når salene åbner igen søndag. Men én dansk biograffilm er gået tabt, siger han.

Frederik Malling Juul, distributionschef hos SF Studios. | Foto: Stine Bidstrup

Filmene "House of Gucci", "Spider-Man", Bond-filmen "No Time to Die", "Familien Jul - Nissehotellet" og "The Matrix Resurrections" distribueres til landets biografer af SF Studios, som havde set frem til en storslået biografjul, da den tredje coronanedlukning ramte kulturlivet 19. december og slukkede de store lærreder.

Tilsammen kunne filmene have præsteret et billetsalg på minimum 350.000 i nedlukningsperioden, vurderer Frederik Malling Juul, distributionschef i SF Studios. Selvom de fleste film nu får premiere i det nye år i stedet, mener han af flere grunde ikke, de vil kunne trække samme billetsalg nu.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs