MediaWatch

Briternes forbrug af hjemmeunderholdning når nye højder

Salget af video, spil og musik voksede med 4,6 pct. i 2021 i Storbritannien, som ellers var spået til at blive et afkølingsår efter vild vækst i 2020. Digitale produkter leder an og lægger større afstand til det fysiske.

Foto: Christoph Meyer/AP/Ritzau Scanpix

Briternes hverdag var også sidste år som de fleste andres præget af coronapandemien, som har holdt flere hjemme i stuerne. Briterne brugte 9,7 mia. pund - svarende til 86,25 mia. kr. - på hjemmeunderholdning i 2021, skriver The Guardian.

Det er en stigning på 4,6 pct., som har overrasket brancheorganisationen bag opgørelsen, Entertainment Retailers Association. Ifølge organisationens direktør Kim Bayley var forventningen til 2021, at forbruget ville dampe af, efter det steg med hele 18,7 pct. i coronaåret 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs