MediaWatch

Julekalender på TV 2 blev set af færre

Flyvehøjden blev lavere seermæssigt for TV 2's seneste nyproducerede julekalender "Kometernes jul" i forhold til tidligere juleserier. Serien var dog stadig den mest sete blandt decembers julekalendere.

Foto: Henrik Petit/TV 2

Mest set blandt de mange tv-julekalendere var TV 2's nyproducerede "Kometernes jul", der i gennemsnit havde 816.000 seere til de 24 afsnit, skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Når julekalenderen løb over skærmen, havde 45 procent af seerne, der så fjersyn, trykket fjernbetjeningen ind på TV 2 ifølge koncernen. Det er "omtrent" på niveau med tidligere.

2021-seertallet er dog lavere end til de seneste, nyproducerede TV 2-julekalendere - senest i 2019 med "Tinka og kongespillet", der dagligt trak omkring 1 mio. live-seere.

Næstmest set var genudsendelsen af "Tidsrejsen" på DR1, som i snit blev set af 687.000 danskere. Her var seerandelen 41 procent.

På tredjepladsen var en gammel klassiker "The Julekalender" med til at løfte nichekanalen TV 2 Charlie med et gennemsnit på 233.000 seere og en andel af seningen på 15 pct. Det er ifølge TV 2 mere end det dobbelte af kanalens generelle seerandel.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs