MediaWatch

Radio- og tv-nævnet vil drøfte 24syvs brug af Radio24syv-indhold i ny app

24syvs nye app har en del af det gamle Radio 24syvs arkiv med, hvilket ifølge formand for Radio- og tv-nævnet er nyt for nævnet, der nu vil drøfte det.

Radio Loud skifter i dag navn til 24syv, der har lanceret en app, hvor også gamle Radio24syv-programmer kan høres - sammen med podcasts fra andre medier som DR, der er frit tilgængelige. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

En del af Radio24syvs bagkatalog, som Berlingske Media ejer, som f.eks. satireprogrammet "Den Korte Radioavis" vil være tilgængelig i 24syvs nye app, skriver Politiken.

Beslutningen om at samle det gamle og det nye indhold i det samme lydunivers kommer bag på formand for Radio- og tv-nævnet, Søren Sandfeld Jacobsen.

"Det er helt nyt for mig, at der i appen også er det gamle 24syv-arkiv. Vi har ikke haft mulighed for at tage stilling til det her i nævnet, så det er noget, vi skal have drøftet", siger han til Politiken og vil ikke kommentere yderligere, før det er blevet vendt i Radio- og tv-nævnet.

Programdirektør på 24syv, Simon Andersen, kalder er det en selvfølge at de gamle Radio24syv-programmer bør være tilgængelige - ifølge advokat med speciale i markedsføring, Heidi Højmark Helveg, kan sammenblandingen af indhold fra den tidligere Radio24syv og det nye 24syv dog være på kant med markedsføringsloven, skriver avisen.

I appen er også samlet podcasts fra andre medier som DR, der er frit tilgængelige for alle at distribuere.

Vender tilbage

Et af de tidligere Radio24syv-programmer om aktier og investeringer, "Millionærklubben", vender som det eneste tilbage på sendefladen hos det nye 24syv. Programmet vil fortsat blive produceret af Euroinvestor under Berlingske Media, som efter lukningen af Radio24syv videreførte programmet.

Ifølge Anders Christansen, chef for programudvikling på 24syv, var det en beslutning, der blev truffet, inden den nye ledelse kom til i september, og inden navneskiftet kom officielt på tale.

"Vi prøver selvfølgelig ikke at genskabe de gamle programmer én til én, men vi mener, Radio24syv var den rigtige måde at lave radio på, så det er også i den ånd, vi bygger 24syv – med højt til loftet, mange forskellige stemmer, meningers mod og magtkritik," forklarede Anders Christiansen, chef for programudvikling på 24syv tidligere til MediaWatch.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs