MediaWatch

TV 2 sidder tungt på topliste for voksenfiktion i 2021

To ud af tre pladser på liste over de fiktionsserier, der trak flest seere på flow-tv i 2021, blev sendt på TV 2's kanaler. "Badehotellet" var igen årets mest populære fiktionsserie rettet mod et voksent publikum.

Foto: MIKE KOLLÖFFEL/TV 2

Med et gennemsnit på 1,669 mio. sæt øjne trak ottende sæson af TV 2's "Badehotellet" flere lineære tv-seere end nogen anden fiktionsserie til rettet mod det voksne publikum i 2021.

Det fremgår af en topliste over årets mest sete nyproducerede voksenfiktion fra Kantar Gallup.

Dermed har "Badehotellet" haft mere end dobbelt så mange seere på flow-tv, som listens nummer to, krimiserien "Hvide Sande", der også blev sendt på TV 2. Først på femtepladsen finder man DR-serien "Sneengle", hvis seks afsnit havde 441.000 tv-seere i snit. Over den, på henholdsvist tredje- og fjerdepladsen ligger TV 2 Charlie-serierne "Sommerdahl" og "Sygeplejeskolen". Det til trods for, at TV 2 Charlie (og TV 2 for den sags skyld) kan ses af langt færre husstande end DR1.

I alt sidder TV 2-koncernen på 10 ud af 16 pladser på toplisten, mens DR mønstrer fem og Nents TV 3 rammer en 13. plads med anden sæson af "Den som dræber - Fanget af mørket", som havde 42.000 seere.

Kantar Gallup har ikke medtaget streaming i opgørelsen, men har inkluderet sening via fx catch-up-funktionen på smart-tv og tv-bokse.

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs